Інформаційно-аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації за 2017 рік

 На виконання вимог Закону України від 02.10.1996 № 393/96-вр. «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», протягом 2017 року у департаменті охорони здоров’я облдержадміністрації проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян та вирішення порушених питань.

За період з 01.01.2017 по 31.12.2017 до департаменту надійшло 1942 звернення громадян (в минулому періоді – 1977 звернень). З них 308 усних, отриманих на особистих та виїзних прийомах, що проводилися згідно графіку, затвердженого наказом директора департаменту від 30.12.2016 № 920, а також під час проведення «гарячих ліній» керівниками департаменту, та за «телефоном довіри» за номером (0626) 44-21-64 (в 2016 році кількість усних звернень складала 326 звернень). Загальна кількість отриманих звернень порівняно з даними минулого року суттєво не змінилася.

Письмові звернення надходили від громадян, громадських організацій, прокуратури, державних установ та органів місцевого самоврядування безпосередньо до департаменту (296 звернень), та через органи влади вищого рівня – 1338 звернень, в т.ч. через:

Урядову гарячу лінію – 561,

«гарячу лінію» Міністерства охорони здоров’я України – 77,

Управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації – 292,

Міністерство охорони здоров’я України – 374,

Народні депутати України – 14,

Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Уповноважений Президента України з прав людини – 6,

КУ «Донецький обласний контактний центр» – 14.

В структурі звернень за формою надходження найбільша кількість звернень, як і в минулому році, отримана через Урядову гарячу лінію.

Всього до департаменту протягом 2017 року надійшло повторних звернень – 85, неодноразових – 102, колективних – 32. Кількість скарг склала близько 13% від загальної кількості письмових звернень – 213 звернень. Клопотань, заяв, пропозицій надійшло 1421.

Через облдержадміністрацію до департаменту у звітному періоді надійшло    292 звернення (у 2016 році – 294 звернення). Звернення надходять до департаменту електронною поштою та через систему електронного документообігу, що дозволяє забезпечити оперативне реагування на них.

В структурі звернень основними проблемними питаннями залишаються: питання про надання медичної допомоги – 253 звернення, пільгового забезпечення ліками – 247, направлення на МСЕК, перегляд групи інвалідності та роз’яснення висновків комісій стосувались 249 звернень, про надання матеріальної допомоги на операційне та післяопераційне лікування 192 звернення.

Від найменш соціально-захищених категорій громадян у звітному періоді надійшло 622 звернення, більшість з яких стосуються питань забезпечення медикаментами громадян, аптечних мереж та лікувальних закладів, роз’яснення стосовно огляду та переогляду на медико-соціальній експертній комісії, питання оскарження рішень МСЕК та матеріальна допомога на оперативне лікування.

Співвідношення задоволених звернень громадян до загальної кількості вирішених по суті, серед взятих на контроль склало 67,98 %, для пільгової категорії громадян – 71,73 %. Іншим заявникам надані вичерпні роз’яснення стосовно порушених питань, вимог ст. 5,7 Закону України «Про звернення громадян», пояснення про межі компетенції департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації.

Проведено 19 виїзних прийомів директора департаменту та його заступників у м. Маріуполь, м. Бахмут, м. Дружківка, м. Слов’янськ, м. Покровськ, м. Добропілля,              м. Курахове, згідно графіку, затвердженого наказом від 30.12.2016 № 920. Також проведено 5 спільних виїзних прийоми директора департаменту у м. Селидове 03.03.2017, 08.06.2017, 01.09.2017, 01.11.2017, 13.12.2017, згідно із графіком проведення виїзних спільних прийомів громадян у містах та районах області керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, затвердженим головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації.

Постійно проводиться робота з покращення надання медичної допомоги населенню. В травні 2017 року КЗ «Центр первинної медико-санітарної допомоги Ясинуватського району» передано спеціалізований санітарний автомобіль, придбаний за кошти вільного залишку медичної субвенції 2016 року.

З метою покращення надання первинної медичної допомоги сільському населенню в червні 2017 року завершено капітальний ремонт фельдшерсько-акушерського пункту с. Ближнє Волноваського району (обслуговує 876 мешканців). В травні 2017 року КЗ «Центр первинної медико-санітарної допомоги Ясинуватського району» передано спеціалізований санітарний автомобіль, придбаний за кошти вільного залишку медичної субвенції 2016 року.

В червні 2017 року відкрито сучасну клініко-діагностичну лабораторію КЛПЗ «Лиманська центральна районна лікарня». Реконструкція колишньої будівлі дитячого відділення під сучасну клініко-діагностичну лабораторію розпочалася з 2016 року і проводилася в два етапи за рахунок коштів місцевого бюджету.

28 серпня 2017 року після капітального ремонту в селі Анадоль Волноваського району відбулося відкриття амбулаторії загальної практики сімейної медицини згідно Програми розвитку первинної медико-санітарної допомоги у Волноваському районі.

19 грудня 2017 року в обласному центрі екстреної медичної допомоги відбулось відкриття центральної оперативної диспетчерської, яка розпочала свою роботу у серпні 2017 року в тестовому режимі з метою вдосконалювання програмно-технічного забезпечення.

22 грудня 2017 року після капітального ремонту відкрито лікарську амбулаторію с. Рівнопіль.

Організація роботи зі зверненнями в закладах охорони здоров’я області проводиться відповідно чинному законодавству. Порушення термінів розгляду звернень не припускаються. За необхідності термін розгляду звернення подовжується згідно чинного законодавства, про що обов’язково повідомляється заявнику. За результатами розгляду звернень громадян спеціалістами департаменту проведено комісійні перевірки з виїздом на місце у  КЛПУ «Міський наркологічний диспансер              м. Слов’янська», КЗОЗ «Бахмутська дитяча лікарня», КЗОЗ «Центр реабілітації дітей з органічними ураженнями нервової системи м. Бахмут», МТМО «Здоров’я дитини та жінки м. Маріуполь», КЛПЗ «Міська дитяча лікарня м. Слов’янськ», КЛПУ «Обласна психіатрична лікарня м. Слов’янська», КЗОЗ «Добропільська лікарня інтенсивного лікування», КЛПУ «Селидівська центральна міська лікарня», Управління охорони здоров’я Маріупольської міської ради, КЛПУ «Міський шкірно-венерологічний диспансер м. Маріуполя», КЛПЗ «Покровська міська лікарня». За результатами перевірок порушень законодавства не виявлено, виявлені недоліки усунуто. Проведено повторні комісійні перевірки закладів, де підтвердились факти, викладені у зверненнях, виявлені численні порушення та недоліки: Покровська ЦРЛ перевірялась чотири рази, КЗ «Маріупольський медичний коледж» – двічі. До посадових осіб застосовані заходи адміністративного впливу.

У департаменті постійно вживаються заходи з оптимізації та підвищення якості роботи зі зверненнями громадян. Згідно Інструкції з діловодства за зверненнями громадян протягом 2017 року звернення реєструвалися у журналі обліку у формі електронних таблиць Excel, що дозволяло ефективно реагувати на звернення, контролювати терміни їх виконання та відстежувати подальший розвиток подій. З початку 2018 року заплановано впровадження системи електронного документообігу «ДОК ПРОФ 3» у пілотному режимі та подальше її використання у роботі зі зверненнями громадян.

Постійно проводиться роз’яснювальна робота з медичними працівниками, що дозволяє уникнути виникнення конфліктних ситуацій. На офіційному сайті департаменту висвітлюється актуальна інформація стосовно графіків особистого та спільного прийому, контактні дані керівництва департаменту, звіти щодо роботи зі зверненнями громадян, тощо. Всі дані та новини також висвітлюються на сторінці департаменту в соціальній мережі.