Інформаційно-аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації за І півріччя 2017 року

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 №393/96-вр., Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» протягом І півріччя 2017 року у департаменті охорони здоров’я облдержадміністрації проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян та вирішення порушених питань.

За період з 01.01.2017 по 30.06.2017 до департаменту надійшло 800 звернень громадян – менше, ніж за аналогічний період 2016 року (1024 звернення). З них 150 усних, отриманих на особистих та виїзних прийомах, що проводилися згідно графіку, затвердженого наказом директора департаменту від 30.12.2016 № 920, а також під час проведення «гарячих ліній» керівниками департаменту та «телефону довіри» за номером 44-21-64. Кількість усних звернень у порівнянні з даними за І півріччя   2016 року (163 звернення) суттєво не змінилась.

Письмові звернення надходили від громадян, громадських організацій, прокуратури, державних установ та органів місцевого самоврядування безпосередньо до департаменту (132 звернення,  більше, ніж за аналогічний період 2016 року – 108 звернень), та через органи влади вищого рівня – 518 звернень (у минулому періоді – 753 звернення). 188 письмових звернень надійшли до департаменту через Урядову гарячу лінію, «гарячу лінію» МОЗ України та Донецький обласний контактний центр (29% від загальної кількості письмових звернень). У минулому періоді через Урядову гарячу лінію, «гарячу лінію» МОЗ України та Донецький обласний контактний центр надійшло 421 звернення, що становило майже 46% від загальної кількості письмових звернень. Разом з тим зросла кількість звернень, що надійшли до департаменту електронною поштою та через форму зворотного зв’язку на офіційному сайті департаменту – у І півріччі поточного року надійшло 56 звернень, за 6 місяців 2016 року – 24.  Мешканці населених пунктів, що тимчасово непідконтрольні українській владі, не мають змоги відправити звернення поштою або з’явитися на особистий прийом до департаменту, тому продовжують активно використовувати можливості «гарячих ліній» та Інтернету. Більшість телефонних звернень пов’язані із наданням роз’яснень щодо отримання пільгових медичних препаратів, встановлення групи інвалідності, оскарження рішення медико-соціальних експертних комісій, прийому в обласних спеціалістів. На всі усні телефонні звернення негайно надавались вичерпні роз’яснення, на письмовій відповіді заявники не наполягали.

Через облдержадміністрацію до департаменту у звітному періоді надійшло   141 звернення – на 26 менше, ніж у І півріччі минулого року. Звернення надходили до департаменту електронною поштою, завдяки цьому забезпечувалося оперативне реагування на них з боку працівників департаменту. 72 звернення громадян надійшло до департаменту протягом 6 місяців поточного року з Міністерства охорони здоров’я України поштою, частина з них, у свою чергу, поступили до структурних підрозділів МОЗ України з Урядової гарячої лінії та «гарячої лінії» МОЗ України, у минулому періоді цей показник склав 85 звернень.

Питання про надання медичної допомоги та забезпечення ліками у структурі звернень громадян у І півріччі 2016 року складали близько 33% від загальної кількості письмових звернень, у поточному році надійшло 91 письмове звернення із зазначеного питання (близько 14%). Питань стосовно направлення на МСЕК, перегляду групи інвалідності та роз’яснення висновків комісій стосувались 104 звернення (16% від загальної кількості письмових звернень). Надійшло 99 звернень стосовно надання матеріальної допомоги на операційне та післяопераційне лікування (15% від загальної кількості звернень), 66 звернень – про надання медичної допомоги та госпіталізацію (8% від загальної кількості), 20 звернень стосовно праці та заробітної плати медичних працівників, 16 звернень щодо реорганізації, припинення діяльності та ремонту медичних закладів та установ. За іншими питаннями охорони здоров’я отримано 201 письмове звернення.

Серед інших питань надійшло 53 скарги на дії (бездіяльність) медичних працівників та, на думку заявників, на непрофесійність надання медичної допомоги. За кожною скаргою проведений комісійний розгляд на місцях. Скарги на лікарів та медичних працівників швидкої медичної допомоги розглянуто адміністраціями відповідних закладів та установ. Скарги на дії адміністрації лікувально-профілактичних закладів та установ обласного підпорядкування розглянуті комісією департаменту охорони здоров’я. У випадках, коли факти, викладені у скаргах, знаходили підтвердження, до працівників медичних установ застосовані заходи адміністративного впливу.

Усні звернення, що надійшли до департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації, переважно стосувалися проблеми забезпечення ліками (в т.ч. інсуліном) та виробами медичного призначення, надання роз’яснень про Урядову програму «Доступні ліки», встановлення групи інвалідності, інформації про заклади охорони здоров’я  та обласних фахівців вузького профілю.

Від найменш соціально-захищених категорій громадян у звітному періоді надійшло 256 звернень, на 21 звернення більше, ніж у минулому періоді. Найбільш актуальними, як і у минулому році, залишаються питання забезпечення медикаментами громадян, аптечних мереж та лікувальних закладів, роз’яснення стосовно огляду та переогляду на медико-соціальній експертній комісії, питання оскарження рішень МСЕК та матеріальна допомога на оперативне лікування. За втручання керівництва департаменту охорони здоров’я 58,6% звернень від пільгової категорії громадян були вирішені позитивно, іншим були надані вичерпні роз’яснення стосовно порушених питань (у 2015 році співвідношення задоволених до вирішених по суті складало 95,3%).

Позитивне вирішення низки питань за зверненнями соціально-незахищених категорій населення доки не уявляється можливим, з чим і пов’язані зміни співвідношення задоволених звернень до вирішених по суті. Проблемним питанням реалізації Урядової програми «Доступні ліки» є відсутність деяких найменувань медикаментів у постачальників аптечних мереж. Також актуальним залишається питання безкоштовного ендопротезування. З 2014 року по теперішній час бюджетні ендопротези на Донецьку область не надходили, просування черги на проведення оперативного втручання не відбувалось. Ендопротезування хворих проводилось лише тим пацієнтам, які мали змогу придбати ендопротези за власні або позабюджетні кошти. З травня 2017 року Обласною травматологічною лікарнею в м. Лиман розпочато процедуру тендерної закупівлі ендопротезів за рахунок коштів, виділених в поточному році з обласного бюджету, на загальну суму 10,0 млн грн.

За 6 місяців 2017 року мешканцям Донецької області передано   112 електрокардіостимуляторів, оклюдерів, стентів, які було закуплено МОЗ України та розподілено на Донецьку область, для надання високоспеціалізованої допомоги (проведення кардіохірургічних операцій) у закладах охорони здоров’я третього рівня  міст Києва, Харкова.

У І півріччі 2017 року проведено 7 виїзних прийомів директора департаменту та його заступників у м. Маріуполь, м. Бахмут, м. Дружківка, м. Слов’янськ, м. Покровськ, м. Добропілля, м. Курахове згідно графіку, затвердженого наказом від 30.12.2016   № 920. Також проведено два спільні виїзні прийоми директора департаменту у    м. Селидове 03.03.2017 та 08.06.2017, згідно із графіком проведення виїзних спільних прийомів громадян у містах та районах області керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, затвердженим головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації.

Організація роботи зі зверненнями в закладах охорони здоров’я області проводиться відповідно чинному законодавству. Порушення термінів розгляду звернень не припускаються. За необхідності термін розгляду звернення подовжується згідно чинного законодавства, про що обов’язково повідомляється заявнику. За результатами розгляду звернень громадян спеціалістами департаменту проведено комісійні перевірки з виїздом на місце у  КЛПУ «Міський наркологічний диспансер    м. Слов’янська», КЗОЗ «Бахмутська дитяча лікарня», КЗОЗ «Центр реабілітації дітей з органічними ураженнями нервової системи м. Бахмут», МТМО «Здоров’я дитини та жінки м. Маріуполь», КЛПЗ «Міська дитяча лікарня м. Слов’янськ», КЛПУ «Обласна психіатрична лікарня м. Слов’янська». За результатами перевірок порушень законодавства не виявлено, виявлені недоліки усунуто. Проведено повторні комісійні перевірки закладів, де підтвердились факти, викладені у зверненнях, виявлені численні порушення та недоліки: Покровська ЦРЛ перевірялась тричі, КЗ «Маріупольський медичний коледж» — двічі. До посадових осіб застосовані заходи адміністративного впливу.

З метою покращення надання первинної медичної допомоги сільському населенню в червні 2017 року завершено капітальний ремонт фельдшерсько-акушерського пункту с. Ближнє Волноваського району (обслуговує 876 мешканців). В травні 2017 року КЗ «Центр первинної медико-санітарної допомоги Ясинуватського району» передано спеціалізований санітарний автомобіль, придбаний за кошти вільного залишку медичної субвенції 2016 року.

В червні 2017 року відкрито сучасну клініко-діагностичну лабораторію КЛПЗ «Лиманська центральна районна лікарня». Реконструкція колишньої будівлі дитячого відділення під сучасну клініко-діагностичну лабораторію розпочалася з 2016 року і проводилася в два етапи за рахунок коштів місцевого бюджету.

У департаменті постійно вживаються заходи з оптимізації та підвищення якості роботи зі зверненнями громадян. Згідно Інструкції з діловодства за зверненнями громадян ведеться журнал обліку  у формі електронних таблиць Excel, що дозволяє спеціалістам департаменту ефективно реагувати на звернення, а також надає можливість керівникам контролювати терміни їх виконання та відстежувати подальший розвиток подій.

Постійно проводиться роз’яснювальна робота з медичними працівниками, що дозволяє уникнути виникнення конфліктних ситуацій. На оновленому офіційному сайті департаменту висвітлюється актуальна інформація стосовно графіків особистого та спільного прийому, контактні дані керівництва департаменту, звіти щодо роботи зі зверненнями громадян, тощо. Всі дані та новини також висвітлюються на сторінці департаменту в соціальній мережі.