Поетапна робота служби раннього втручання на базі КУОЗ «Центр реабілітації дітей з органічними враженнями нервової системи м.Бахмут»

Звернення батьків до служби раннього втручання  здійснюється за телефоном або при особистому відвідуванні служби. Уточнюється загальна інформація про дитину та потреби родини, проводиться бесіда, введення в суть процесу роботи служби, погодження дати та часу проведення первинної оцінки, видача анкет батькам для первинної діагностики. Служба раннього втручання працює  в команді з 5 спеціалістів  (логопед, психолог, соціальний педагог, фізіореабілітолог, лікар – педіатр). В роботі команди використовуються спостереження за дитиною в громадських місцях та домашні візити.

Первинне оцінювання проводиться у присутності батьків двома спеціалістами і займає 40-50 хвилин. Важливою частиною процедури  первинної оцінки є відеозапис, який фіксує поведінку дитини. Відеозапис проводиться при лише при згоді батьків. Це дозволяє більш детально проаналізувати поведінку та психоемоційний стан дитини, обрати правильний погоджений запит, визначити пріоритетність закріплених спеціалістів ( якщо дитина потребує розвиток мовлення, тоді обов’язково буде закріплений логопед + психолог або соціальний педагог, якщо у дитини проблеми з моторикою –  буде закріплений фізіореабілітолог +психолог або соціальний педагог).

Через тиждень після проведення первинної оцінки, запрошуються батьки без дитини для обговорення діагностики, ознайомлення та погодження запиту.

На наступному етапі складається програма роботи служби та визначається smart – мета.

Базовими для побудови програм є наступні поняття:

  • ключова проблема;
  • мета втручання ( в форматі smart ).

Smart-мета – це мета, до якої прагнуть батьки та спеціалісти (максимальний строк – 4 місяці). Вона повинна бути:

  • конкретною, зрозумілою для спеціалістів та батьків;
  • вимірюваною, з конкретними критеріями оцінки результатів;
  • досяжною, з урахуванням можливостей дитини, родини, спеціалістів;
  • актуальною, важливою саме в даний період розвитку;
  • визначеною за строком.

По досягненні позитивного результату визначається нова мета.

Вихід з програми відбувається:

  • по досягненні дитиною 4-х років;
  • у зв’язку з істотною корекцією її стану, який припускає можливість гармонійного розвитку дитини без підтримки програми;
  • у зв’язку із сімейними обставинами.