Оскарження процедур закупівель

Органом оскарження в публічних закупівлях є Антимонопольний комітет України (АМКУ).  Скарги в АМКУ можна подавати тільки під час проведення понадпорогових процедур закупівель.

Понадпороговими процедурами закупівлі є:

– відкриті торги, відкриті торги з публікацією англійською мовою;

– конкурентний діалог, конкурентний діалог з публікацією англійською мовою;

– переговорна процедура закупівлі, переговорна процедура закупівлі (скорочена).

Хто може подати скаргу

Будь-які юридичні чи фізичні особи, які вважають, що замовник порушив їхні права та інтереси в процесі проведення закупівлі можуть подати скаргу в Антимонопольний комітет України (далі – АМКУ).

При цьому, скаржнику необхідно бути зареєстрованим на електронному Майданчику.

Потенційні учасники процедури закупівлі можуть оскаржити вимоги тендерної документації на етапі подання пропозицій.  А якщо мова йде про оскарження результатів закупівлі, рішень замовника по прийняттю, відхиленню пропозицій, то процедура може бути оскаржена учасником, який подав пропозицію в оскаржувану закупівлю.

Можна виділити 3 періоди/етапи, протягом яких скарга може бути подана.

Етап подачі пропозицій

На цьому етапі скарга подається на умови тендерної документації, прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, що відбулися до завершення строку подачі пропозицій.

Скарга може подаватись з моменту оголошення закупівлі, але не пізніше ніж за 4 дні до кінцевої дати подачі пропозицій.  Четвертий день для максимального строку подачі скарги завершується о 23:59 попереднього дня, тобто необхідно подавати скаргу за п’ять днів до завершення прийому пропозицій.

Етап визначення переможця закупівлі

На цьому етапі скарга подається щодо прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розкриття та розгляду пропозицій Учасників.

Скарга подається протягом 10 днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.

Етап пре-кваліфікації (визначення учасників аукціону)

На цьому етапі подаються скарги стосовно прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулись після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним та кваліфікаційним вимогам замовника.

Скарга подається протягом 5 днів з дня оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.

Форма та місце подання скарги

Як вже було зазначено вище, Органом оскарження при проведенні понадпорогових закупівель є Антимонопольний комітет України (далі – АМКУ).

Скарги до АМКУ подаються тільки в електронній формі. Подача скарги здійснюється через особистий кабінет на майданчику.

Для подачі скарги до процедури закупівлі, необхідно в особистому кабінеті на Майданчику зайти в оголошення про проведення закупівлі та натиснути на кнопку “Подати скаргу”.

Скарги, що будуть подані в іншій формі, наприклад, в паперовій АМКУ не приймаються.

Зміст скарги

Скарга повинна містити таку інформацію:

  • найменування замовника, на закупівлю якого подається скарга;
  • ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) скаржника;
  • підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати;
  • обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів;
  • вимоги суб’єкта оскарження та обґрунтування цих вимог.

Що важливо при оскарженні

Важливим моментом для АМКУ є те, щоб скаржник обґрунтував порушення його прав замовником. Скаржник має зазначити, що виконання вимог замовника є неможливим, вказати чому саме.

Необхідно подавати інформацію в скарзі структуровано та лаконічно, наводити факти порушень та докази того, що це є порушенням законодавства.

У зв’язку з тим, що подання скарги до АМКУ є платним, разом зі скаргою необхідно прикріпити в систему платіжне доручення про оплату за подання скарги та підтвердження зарахування плати за скаргу до Державного бюджету України.

За подання скарги до органу оскарження справляється плата. Розмір плати визначається Кабінетом Міністрів України, а саме постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.2016 № 291.

 

Додаткову інформацію можна знайти за посиланням http://infobox.prozorro.org/knowledge-base?page=1&count=10&type=all