На виконання вимог Закону України від 02.10.1996 № 393/96-вр. «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», протягом 2018 року у департаменті охорони здоров’я облдержадміністрації (далі – департамент) проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян та вирішення порушених питань.
За період з 01.01.2018 по 31.12.2018 до департаменту надійшло 2672 звернення громадян (в минулому періоді – 1942 звернення). З них 109 усних, отриманих на особистих та виїзних прийомах, що проводилися згідно графіку, затвердженого наказом директора департаменту від 03.01.2018 № 50, а також під час проведення «гарячих ліній» керівниками департаменту, та за «телефоном довіри» за номером (0626) 44-21-64 (в 2017 році кількість усних звернень складала 308 звернень). Загальна кількість отриманих звернень порівняно з даними минулого року збільшилася більш ніж на 30%.
Письмові звернення надходили від громадян, громадських організацій безпосередньо до департаменту (407 звернень), та через інші органи (прокуратура, облдержадміністрації, органи влади вищого рівня) – 2156 звернень, в т.ч. через:
Урядову «гарячу лінію» – 1351,
Управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації – 289,
Міністерство охорони здоров’я України – 527,
Інші органи (в т. ч. Адміністрація Президента України, Кабінет Міністрів України, Верховна Рада України) – 11 звернень.
В структурі звернень за формою надходження найбільша кількість звернень, як і в минулому році, отримана через Урядову гарячу лінію та Міністерство охорони здоров’я України.
Всього до департаменту протягом 2018 року надійшло повторних звернень – 115, колективних – 41. Кількість скарг склала близько 19 % від загальної кількості письмових звернень – 510 звернень. Клопотань, заяв, пропозицій надійшло 2162.
Через облдержадміністрацію до департаменту у звітному періоді надійшло 289 звернення (у 2017 році – 292 звернення), з них контрольних та умовно контрольних – 151 звернення. Звернення, зареєстровані в Управлінні з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації, надходять до департаменту електронною поштою та через систему електронного документообігу, що дозволяє забезпечити оперативне реагування на них.
В структурі звернень основними проблемними питаннями залишаються: питання пільгового забезпечення ліками, в т.ч. за Урядовою програмою «Доступні ліки» – 708 звернень, про надання медичної допомоги та забезпечення лікуванням – 452 звернення, направлення на МСЕК, перегляд групи інвалідності та роз’яснення висновків комісій стосувалось 341 звернення, про надання матеріальної допомоги на операційне та післяопераційне лікування – 123 звернення. З 1 квітня 2018 року отримано 123 звернення про надання роз’яснень щодо медичної реформи.
Від найменш соціально-захищених категорій громадян у звітному періоді надійшло 1482 звернення, більшість з яких стосуються питань забезпечення медикаментами громадян, аптечних мереж та лікувальних закладів, роз’яснення стосовно огляду та переогляду на медико-соціальній експертній комісії, питання оскарження рішень МСЕК та надання матеріальної допомоги на лікування.
Співвідношення задоволених звернень громадян до загальної кількості вирішених по суті, серед взятих на контроль склало близько 42 %. Іншим заявникам надані вичерпні роз’яснення стосовно порушених питань, вимог ст. 5,7 Закону України «Про звернення громадян», пояснення про межі компетенції департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації. Аналіз стану виконавської дисципліни щодо дотримання термінів розгляду звернень громадян додається.
Проведено 19 виїзних прийомів директора департаменту та його заступників у м. Маріуполь, м. Бахмут, м.Дружківка, м. Слов’янськ, м. Покровськ, м. Добропілля, м. Курахове, згідно графіку, затвердженого наказом від 03.01.2018 № 50. Також проведено 12 спільних виїзних прийоми директора департаменту у м. Селидове та смт. Велика Новосілка, згідно із графіком проведення виїзних спільних прийомів громадян у містах та районах області керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, затвердженим головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації.
Протягом року за зверненнями громадян проведено 12 «Днів контролю», розглянуто 24 звернення. За 12 зверненнями проведені засідання комісії департаменту з питань розгляду звернень громадян.
Постійно проводиться робота з покращення надання первинної медичної допомоги сільському населенню.
09 лютого 2018 року відкрито реконструйовану амбулаторію ЗПСМ смт. Очеретине.
10 липня 2018 року відбулося відкриття після ремонтних робіт амбулаторії № 3 в с. Ясногірка та амбулаторії №8 в с. Шабельківка, структурних підрозділів Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 Краматорської міської ради».
27 серпня 2018 року в с. Гродівка Покровського району відбулось відкриття амбулаторії після проведення капітального ремонту.
27 серпня 2018 року відбулося відкриття після капітального ремонту амбулаторії загальної практики – сімейної медицини в с. Дачне Мар’їнського району.
30 серпня 2018 року після капітального ремонту в смт. Благодатне Волноваського району відбулося відкриття фельдшерсько-акушерського пункту.
05 вересня 2018 року відбулось відкриття після капітального ремонту амбулаторії № 2 Центру первинної медико-санітарної допомоги м. Бахмут.
05 жовтня 2018 року у м. Покровську відбулось урочисте відкриття капітально відремонтованої амбулаторії.
17 жовтня 2018 року відбулось відкриття після капітального ремонту ФП с. Карлівка КНП «ЦПМСД Мар’їнської районної ради».
На початку 2014 року під час активних бойових дій приміщення було майже повністю зруйновано.
23 жовтня 2018 року відкрито приміщення дитячої консультації після капітального ремонту в Соледарській міській лікарні. КНП «ЦПМСД Соледарської міської ради» орендує приміщення дитячої консультації у КЗОЗ «Соледарська міська лікарня».
16 листопада 2018 року відбулось відкриття двох структурних підрозділів КНП «ЦПМСД Бахмутської районної ради» – ФАП в с. Зеленопілля, мешканці якого після обстрілу в 2014-2015 не мали доступу до повноцінної медичної допомоги, та реорганізованої амбулаторії у с. Зайцеве (замість колишнього ФАПу).
Вдосконалюється також система надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги мешканцям області.
27 лютого 2018 року в Добропільській лікарні інтенсивного лікування відкрито кабінет комп’ютерної томографії.
28 листопада 2018 року відкрито дитяче відділення Волноваської центральної районної лікарні після довготривалих відновлювальних робіт, та 17 грудня 2018 року після капітального ремонту – відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги та травматологічне відділення.
З 02.01.2018 у департаменті забезпечено ведення автоматизованої системи реєстрації та опрацювання запитів на публічну інформацію, звернень громадян, що надходять до департаменту. Організовано централізований облік та реєстрацію звернень громадян, запитів на публічну інформацію, відповідей виконавців та контроль за дотриманням термінів їх розгляду в системі електронного документообігу «ДОК ПРОФ 3».
Проводиться роз’яснювальна робота з медичними працівниками, що дозволяє уникнути виникнення конфліктних ситуацій.
На офіційному сайті департаменту doz.donoda.gov.ua розміщено інформацію про можливість оскарження дій посадових осіб щодо результатів розгляду звернень громадян (розділ «Звернення громадян»). Про можливість оскарження прийнятого за зверненням рішення заявники обов’язково повідомляються одночасно з наданням письмової відповіді на звернення. В 2018 році за оскарженням заявника скасоване рішення за 1 зверненням, за результатами якого в департаменті проведено нараду з питань роботи із зверненнями громадян та доступу до публічної інформації, співробітникам вказано на необхідність неухильного дотримання вимог чинного законодавства.
Також висвітлюється актуальна інформація стосовно графіків особистого та спільного прийому, контактні дані керівництва департаменту, звіти щодо роботи зі зверненнями громадян, тощо. Протягом 2018 року у відповідному розділі розміщено 4 публікації (наказ департаменту від 29.12.2018 № 1147 «Про затвердження графіків особистих, спільних, виїзних прийомів громадян керівництвом департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації та особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, на 2019 рік», що додається, розміщено на початку 2019 року). Всі дані та новини також висвітлюються на сторінці департаменту в соціальній мережі.