Інформаційно-аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації за 2019 рік

На виконання вимог Закону України від 02.10.1996 № 393/96-вр. «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», протягом 2019 року у департаменті охорони здоров’я облдержадміністрації (далі – департамент) проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян та вирішення порушених питань.

За період з 01.01.2019 по 31.12.2019 до департаменту надійшло 2420 звернень громадян (в минулому періоді – 2672). З них 94 усних, отриманих на особистих та виїзних прийомах, що проводилися згідно графіку, затвердженого наказом директора департаменту від 29.12.2018 № 1147, а також під час проведення «гарячих ліній» керівниками департаменту, та за «телефоном довіри» за номером (0626) 44-21-64 (в 2019 році кількість усних звернень складала 109 звернень). Загальна кількість отриманих звернень порівняно з даними минулого року зменшилася, більш ніж на 1.10%.

Письмові звернення надходили від громадян, громадських організацій безпосередньо до департаменту (376 звернень), та через інші органи (прокуратура, облдержадміністрації, органи влади вищого рівня) – 2044 звернень, в т.ч. через:

Урядову «гарячу лінію» – 1234,

Управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації – 349,

Міністерство охорони здоров’я України – 449,

Інші органи (в т. ч. Офіс Президента України, Кабінет Міністрів України, Верховна Рада України) – 12 звернень.

В структурі звернень за формою надходження найбільша кількість звернень, як і в минулому році, отримано через Урядову гарячу лінію та Міністерство охорони здоров’я України.

Всього до департаменту протягом 2019 року надійшло повторних звернень – 101, колективних – 42. Кількість скарг склала близько 22,5 % від загальної кількості письмових звернень – 546 звернень. Клопотань, заяв, пропозицій надійшло 1874.

Через облдержадміністрацію до департаменту у звітному періоді надійшло 349 звернень (у 2018 році – 289 звернення), з них контрольних та умовно контрольних – 172 звернення. Звернення, зареєстровані в Управлінні з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації, надходять до департаменту електронною поштою та через систему електронного документообігу, що дозволяє забезпечити оперативне реагування на них.

В структурі звернень основними проблемними питаннями залишаються: питання пільгового забезпечення ліками – 495 звернень, надання медичної допомоги та забезпечення лікуванням – 378 звернення, направлення на МСЕК, перегляд групи інвалідності та роз’яснення висновків комісій стосувалось 269 звернень, про надання матеріальної допомоги на операційне та післяопераційне лікування 178 звернень. У 2019 через спалах кору та випадки хвороб на дифтерію актуальними питаннями були  звернення щодо наявності вакцин, умов вакцинації, термінів ревакцинації.

Від найменш соціально-захищених категорій громадян у звітному періоді надійшло 682 звернення, більшість з яких стосуються питань забезпечення медикаментами громадян, роз’яснення стосовно огляду та переогляду на медико-соціальній експертній комісії, питання оскарження рішень МСЕК та надання матеріальної допомоги для проведення операцій, тощо.

Співвідношення задоволених звернень громадян до загальної кількості вирішених по суті, серед взятих на контроль склало близько 42 %. Іншим заявникам надані вичерпні роз’яснення стосовно  порушених  питань,  вимог  ст. 5,7 Закону України «Про звернення громадян», пояснення про межі компетенції департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації. Аналіз стану виконавської дисципліни щодо дотримання термінів розгляду звернень громадян додається.

Проведено  48  виїзних  прийомів  директора  департаменту  та  його заступників   у   м. Маріуполь,   м. Бахмут,   м. Дружківка,   м. Слов’янськ,        м. Покровськ, м. Добропілля,  м. Курахове, згідно графіку, затвердженого наказом від 29.12.2018 № 1147. Також проведено 11 спільних виїзних прийоми директора департаменту у смт. Велика Новосілка, згідно із графіком проведення виїзних спільних прийомів громадян у містах та районах області керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації № 320/5-19 від 26.03.2019.

Протягом року за зверненнями громадян проведено 12 «Днів контролю», розглянуто 20 звернень. За 12 зверненнями проведені засідання комісії департаменту з питань розгляду звернень громадян.

Постійно проводиться робота з покращення надання первинної медичної допомоги сільському населенню.

В рамках реалізації Закону України «Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості» впродовж 2019 року розпочато будівництво 21 амбулаторії, 11 з яких з житлом для медичних працівників. Практично закінчені роботи на чотирьох об’єктах. Відповідно до порядку та критеріїв забезпечення закладів охорони здоров’я у сільській місцевості транспортними засобами за рахунок коштів державного бюджету придбано 23 одиниці автотранспорту. Перші чотири центри первинної медико-санітарної допомоги  отримали телемедичні  мобільні діагностичні комплекси CONTEC (КНП «ЦПМСД Мар’їнської районної ради, КП «Великоновосілківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги», КНП «Покровський районний ЦПМСД», КП «Олександрівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги».

Усі звернення реєструються у системі електронного документообігу «ДОК ПРОФ 3».

Проводиться роз’яснювальна робота з медичними працівниками, що дозволяє уникнути виникнення конфліктних ситуацій.

На офіційному сайті департаменту doz.donoda.gov.ua розміщено інформацію про можливість оскарження дій посадових осіб щодо результатів розгляду звернень громадян (розділ «Звернення громадян»). Про можливість оскарження прийнятого за зверненням рішення заявники обов’язково повідомляються одночасно з наданням письмової відповіді на звернення.

Також висвітлюється актуальна інформація стосовно графіків особистого та спільного прийому, контактні дані керівництва департаменту, звіти щодо роботи зі зверненнями громадян, тощо. Всі дані та новини також висвітлюються на сторінці департаменту в соціальній мережі.