Інформаційно-аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації за І півріччя 2020 року2019 рік

          На виконання вимог законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про військово-цивільні адміністрації», «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», протягом першого півріччя 2020 року у департаменті охорони здоров’я облдержадміністрації проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян та вирішення питань, порушених у зверненнях.

За період з 01.01.2020 по 30.06.2020 до департаменту надійшло 1311 звернень громадян (за аналогічний період 2019 року – 1194 звернень, збільшення кількості звернень складає 10%). З них 25 звернень отримано на особистих та виїзних прийомах, що проводилися згідно графіку затвердженого наказом директора департаменту від 27.12.2019 № 1082. Під час проведення «гарячих ліній» керівниками департаменту отримано 8 усних звернень, за «телефоном довіри» за номером (0626) 44-21-64 зареєстровано 81 усне звернення.

Звернення громадян надходили на особистих прийомах, поштою, електронною поштою, через форму зворотного зв’язку на офіційному сайті департаменту, за допомогою засобів телефонного зв’язку безпосередньо до департаменту (191 звернень), та через інші органи – 1120 звернень, в т.ч. через:

ДУ «Урядовий контактний центр» – 669,

Міністерство охорони здоров’я України – 227,

Управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації – 190,

Від інших органів – 34 звернення.

В структурі звернень за формою надходження найбільшу кількість звернень, як і в минулому році отримано через Урядову гарячу лінію, слід зазначити що кількість першочергових звернень (це ті звернення, які потребують миттєвого реагування) склала 77 звернень.

Всього до департаменту охорони здоров’я протягом першого півріччя надійшло повторних звернень – 52, колективних – 25. Кількість скарг склала близько 19 %  від загальної кількості звернень 247 звернень. Клопотань, заяв, пропозицій надійшло 1056.

Через облдержадміністрацію до департаменту у звітному періоді надійшло 190 звернень (у першому півріччі 2019 року 159 звернень). Звернення зареєстровані в управлінні з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації надходять до департаменту через систему електронного документообігу ДОК ПРОФ 3.

З Міністерства охорони здоров’я України до департаменту було направлено 226 звернень, звернення з МОЗ у переважній більшості надходять за допомогою СЕВ ОВВ (системи електронної взаємодії органів виконавчої влади), що дозволяє значно пришвидшити процес отримання та реєстрації звернень і як результат скоротити терміни розгляду.

В структурі звернень основними проблемними питання залишаються:  питання пільгового забезпечення ліками – 245, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 27.02.019р. № 135 , з 01.04.2019 року фінансування та адміністрування урядової програми «Доступні ліки» відбувається через Національну Службу Здоров’я України, з урахуванням цих змін питання забезпечення ліками на безкоштовній основі вирішується департаментом лише у разі амбулаторного лікування. Також нагальними залишаються питання надання медичної допомоги та забезпечення лікуванням – 210 звернень, направлення на МСЕК, перегляду групи інвалідності та роз’яснень висновків комісій стосувались 141 звернення, про надання матеріальної допомоги на операційне та післяопераційне лікування – 25 звернень, також у заявників виникали питання щодо медичної реформи ( питання заключення та перезаключення декларацій з лікарем, виїзду лікарів на виклик, реорганізації медичних закладів, тощо) –  98 звернень. Також слід зазначити, що у першому півріччі 2020 року через спалах респіраторної хвороби COVID-19 до департаменту надходили звернення з даного питання, велика кількість звернень з питання забезпечення засобами індивідуального захисту, клопотань щодо проведення тестування на COVID-19, також звернення лікарів щодо роз’яснень стосовно виплати надбавки у 300% до заробітної плати, що призвело до збільшення кількості звернень громадян в порівнянні з цим періодом 2019 року.

Від найменш соціально-захищених категорій громадян у звітному періоді надійшло 342 звернення, більшість з яких стосуються питань забезпечення медикаментами громадян, аптечних мереж та лікувальних закладів, роз’яснення стосовно огляду та переогляду на медико-соціальній експертній комісії, проведення виїзних МСЕК , питання оскарження рішень медико-соціальних експертних комісій та надання допомоги у лікуванні в тому числі матеріальної.

Співвідношення звернень громадян, вирішених позитивно, до загальної кількості звернень складає 47%, для пільгової категорії громадян – 58%. Іншим заявникам надані вичерпні роз’яснення стосовно порушених питань, вимог ст. 5,7 Закону України «Про звернення громадян», пояснення про межі компетенції департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації.

На виконання протокольного рішення засідання колегії Донецької обласної державної адміністрації від 29.03.2019 р. ПР-4, департаментом у першому півріччі 2020 року вжито наступних заходів.

Проведено 12 особистих прийоми директора департаменту та його заступників у м. Маріуполь, м. Бахмут, м. Слов’янськ, м. Покровськ, м. Мар’їнка, м. Добропілля, м. Дружківка, згідно графіку, затвердженого наказом від 29.12.2018 № 1147. Також проведено 2 спільні виїзні прийоми директора департаменту у смт. Велика Новосілка згідно із графіком проведення спільних прийомів громадян у містах та районах області керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації. Згідно постанови Кабінету Міністрів України № 211 від 12.03.2020 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» з 12 березня поточного року на усій території країни було оголошено карантин, тому особисті та виїзні прийоми директора департаменту та його заступників починаючи з березня місяця було скасовано до моменту відміни карантинних заходів.

За бажанням заявників, департаментом  надається можливість ознайомитись з матеріалами розгляду звернень, подати додаткові матеріали, перевірити подані заяви чи скарги. Інформація про можливість особисто прийняти участь у розгляді звернення розміщено на офіційному сайті департаменту у відповідному розділі, а також доводиться до відома заявників, що подають скарги особисто, за допомогою засобів телефонного зв’язку, електронною поштою.

Заявники також залишали звернення на офіційному сайті департаменту doz.donoda.gov.ua (слід зазначити, що значно збільшилася кількість звернень, які надійшли до департаменту саме через сайт). З 01 квітня 2020 року розпочато другий етап реформування системи охорони здоров’я, а саме перехід на нову модель фінансування закладів вторинного та третинного рівня медичної допомоги. Збільшення звернень пов’язано із недостатністю комунікативної компанії на державному рівні щодо основних положень реформування, а також переліку безоплатних медичних послуг.

На початку поточного року на сайті департаменту розміщено графік особистих, спільних, виїзних  прийомів громадян керівництвом департаменту, а також інформація про можливість оскарження дій посадових осіб щодо результатів розгляду звернень громадян (розділ «звернення громадян»). Про можливість оскарження прийнятого за результатами розгляду звернення рішенням, заявники обов’язково повідомляються одночасно з наданням письмової відповіді на звернення.

Стосовно виконання розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації № 128/5-19 від 08.02.2019 року «Про затвердження Положення про «Гарячу лінію» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції Донецької обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації», департаментом охорони здоров’я складено графік, згідно якого директор департаменту кожного першого вівторка місяця з 9-00 до 11-00 відповідає на питання «Гарячої лінії», за перше півріччя 2020 року було зареєстровано 8 звернень. Щомісяця до п’ятого числа надається оновлена інформація для бази знань «ПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ» автоматизованого інтерактивного консультаційно – інформаційного сервісу облдержадміністрації «Е-ДОВІДКА».

На підсумковій колегії департаменту, яка відбулася 12.03.2020 р. у                      м. Святогірськ окремим питанням розглядалися підсумки роботи зі зверненнями громадян за період роботи 2019 року, за рішенням якої, начальникам управлінь, відділів охорони здоров’я міських рад та райдержадміністрацій, головним лікарям ЦМЛ, МЛ, ЦРЛ пропонується звернути увагу на пріоритетність належного опрацювання звернень громадян, особисту відповідальність за виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади, Секретаріату Кабінету Міністрів України та державної установи «Урядовий контактний центр» (із змінами).

Постійно проводиться роз’яснювальна робота з медичними працівниками, що дозволяє уникнути виникнення конфліктних ситуацій. Всі дані та новини висвітлюються на сторінці департаменту у соціальній мережі.

 

 

Заступник начальника відділу

навчальних закладів, післядипломної освіти,

мобілізаційної роботи, ресурсного та

правового забезпечення департаменту

охорони здоров’я облдержадміністрації                                                                          І.О. Верезомська